אייכלר: "הסכנה של אי פתיחת מערכות החינוך היא גדולה יותר"

איתי גדסי 1 Comment on אייכלר: "הסכנה של אי פתיחת מערכות החינוך היא גדולה יותר"

ח"כ אייכלר דיברבוועדת החינוך, על הצורך החיוני הפתיחת מערכת החינוך כולה, "החשיבות של פתיחת מערכת החינוך היא לא פחות ממפעלי מזון, שלגביהם ברור לכל אדם בעולם שאי אפשר לסגור אותם". אייכלר הוסיף כי בוודאי שאסור לקנוס יהודי שמלמד תינוקות של בית רבן

ח"כ ישראל אייכלר צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בדיון שהתקיים היום (שני) בוועדת החינוך של הכנסת בנושא פתיחת מערכות החינוך לאור המשבר החינוכי ההולך וגובר, אמר חבר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר כי הוא "שמח לראות שההבנה על חשיבות החינוך בימי הקורונה חודרת לכל חלקי האוכלוסייה".

אייכלר הוסיף כי "החשיבות של פתיחת מערכת החינוך היא לא פחות ממפעלי מזון, שלגביהם ברור לכל אדם בעולם שאי אפשר לסגור אותם. ואכן באירופה ישנן מדינות כמו גרמניה צרפת ואנגליה שיש סגר ולמרות זאת מערכות החינוך נשארות פתוחות".

ח"כ אייכלר התייחס ל"מחדל" שהציגה התקשורת על אי הקנסות לתלמודי התורה, "אנחנו מאמינים שהכול משמיים. לפעמים יוצאים גם דברים טובים ממחדל. מאז ומתמיד מוסדות הלימוד היו אבן היסוד של העם היהודי, והמורשת היהודית. העם היהודי החדיר לעולם כולו את המושג של חינוך".

אייכלר הוסיף רעיון תורני בדבריו, "כתוב אצל אברהם "כי ידעתיו למען אשר יצווה את בניו ואת ביתו אחריו ושמרו דרך ה' לעשות צדקה ומשפט". הקדוש ברוך הוא אהב אותו בגלל החינוך. היו עמים שלא היה אכפת להם החינוך ונתנו לילדים שלהם לגדול איפה שהם רוצים. אברהם אבינו חינך את ילדיו וסלל את הדרך לעולם כולו".

אייכלר הזכיר את הסכנות בקרב בני הנוער במשבר הקורונה, "התרענו על כך שבציבור החרדי סכנת ההדבקה בבית הצפוף גדולה מאשר מוסדות הלימוד השומרים על מרווחים נאותים והיגיינה. אבל גם בשאר הציבורים מבינים היום את המחדל של אי פתיחת מערכות הלימודים. לכן צריך לפתוח מהר את כל מוסדות הלימוד, תוך שמירה על כללים והנחיות הבריאות. אני שמח שגם שר החינוך דורש את זה".

בסיום דבריו הבהיר אייכלר כי "בוודאי שאסור לקנוס יהודי מלמד תורה לתינוקות של בית רבן. צריך לדאוג שזה יהיה תוך שמירה על בריאות. אמרו בעבר שבתי הספר גורמים הדבקה, אבל היום כבר הוצגו נתונים מדעיים במצגת בקבינט הממשלתי שהסכנה אינה כל כך גדולה כמו שחשבו. ואילו הסכנה של אי פתיחת מערכות החינוך היא גדולה הרבה יותר".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אייכלר צודק ב 100 אחוז חייבים לפתוח את בתי הספר והתיכונים🖐